Klanten in nood

Klanten in nood. Wat nu?
Maakt u zich grote zorgen over de financiële situatie van uw klanten? Bent u bang dat hun problemen voor een sneeuwbal effect zullen zorgen?
Volg dan zeker deze opleiding om er voor te zorgen dat de problemen van jouw klanten niet jouw problemen zorgen.
Je klanten zijn bedrijven, zelfstandigen, verenigingen of consumenten. Hopelijk verkoop je veel aan hen. Laat je hen cash of voorafbetalen? Geen enkel probleem. Geef je ze krediet? Een klant die in het verleden altijd correct betaalde is geen garantie vandaag. Een solvabele klant kan het morgen moeilijk krijgen. En wat dan?
Eind 2022 kwam volgens onderzoek van de Mental Assesment Group 43, 4% van de Belgen niet of moeilijk rond ( stijging van 8% tegenover vorig jaar). Gegarandeerd dat dit effect zal hebben op het betaalgedrag. Wie geen buffer had komt nu echt in de problemen, de automatische loonindexering dekt geenszins de stijgende kosten en is tegelijk voor bedrijven een zo zware kostenfactor dat dit zeker impact zal hebben. De vrees is groot dat vele bedrijven zullen sluiten. Wees voorbereid, anticipeer en reageer
Programma:
Consumenten: van budgetbegeleiding tot collectieve schuldenregeling
Bedrijven:
- vereffening, ontbinding
- Gerechtelijke reorganisatie
- Faillissement
Je rechten als schuldeiser
Mogelijke preventieve maatregelen
- Weet met wie je zaken doet
- Algemene en specifieke voorwaarden ( nieuwe verbintenissenrecht!)
- Betaling met zekerheden
Mogelijke curatieve maatregelen
Kredietverzekering en factoring
Welke curatieve maatregelen zijn nodig?
Biedt kredietverzekering of factoring een oplossing?
Welke maatregelen treft de overheid? Nieuwe procedure
Doelstelling:
Investeer een halve dag van uw tijd om operationeel en strategisch de juiste acties te ondernemen zodat de problemen van uw klanten niet voor uw problemen zorgen
Doelgroep
Operationele medewerkers en strategische verantwoordelijken die begaan zijn met het succes van de onderneming