Telefonische prospectie & acquisitie

Inhoudstafel:
Hoofdstuk 1 - Waarom aan telefonische prospectie doen?
Hoofdstuk 2 - Hoe maak ik een elevator pitch
Leer jezelf, je organisatie en je product of dienst op een heldere manier voorstellen. Leer je belangrijkste USP's kennen. De kracht van telefonische prospectie zit in de waarde van je elevator pitch.
Hoofdstuk 3: Wie zijn mijn meest interessante leads? Wie prospecteer ik en hoe vind ik de juiste contactpersoon?
Om van start te gaan met telefonische prospectie is het belangrijk om te weten wie je doelgroep is en hoe je de juiste contactpersonen binnen een bedrijf kan vinden. Welke zijn mijn meest interessante leads om op te werken? Hoe stel ik een lijst met te bewerken prospects samen en welke tools kan ik hiervoor gebruiken?
Hoofdstuk 4: De key tot succes is je voorbereiding
Ontdek meer over de behoeften van je doelgroep. Met welke problemen wordt je doelgroep vaak geconfronteerd? Door vooraf de nodige research te doen leer je al meer over de bedrijven die je belt waardoor je jouw waarde beter kan uitspelen. Een goede voorbereiding is al half gewonnen.
Hoofdstuk 5: De eerste 7 seconden
Studies tonen aan dat een eerste indruk in 7 seconden wordt gemaakt als je iemand nieuw ontmoet. Je hebt dus 7 seconden om je gesprekspartner zijn interesse te wekken met enkel en alleen je stem en boodschap als middel. Aan de hand van een rollenspel oefenen we onze elevator pitch.
Hoofdstuk 6: Omgaan met tegenwerpingen
Vaak worden we tijdens telefonische prospectie geconfronteerd met tegenwerpingen. Hoe gaan we hiermee om en hoe buigen we deze tegenwerpingen om. We bekijken de meest gebruikte tegenwerpingen en oefenen het ombuigen ervan aan de hand van een interactieve oefening.
Hoofdstuk 7: Bereik je doel
Hoe sluiten we ons gesprek af richting ons doel door de juiste slotvraag te stellen? In dit hoofdstuk gaan we aan de slag met het stellen van de juiste slotvragen.
Hoofdstuk 8: 10 tips om te groeien in telefonische prospectie