Assertief zijn in het debiteurenbeheer

Assertiviteit betekent dat je op een respectvolle manier je mening verkondigt, je vraag stelt . Dit is essentieel in het debiteurenbeheer, maar niet altijd eenvoudig.
Vanuit de begrippen assertiviteit, subassertiviteit en agressie leren we je correct te gedragen en zo beter en meer te incasseren.
Gedragen je klanten zich regelmatig agressief? Durf je dan niet voldoende opkomen voor je rechten? Ben je eerder onderdanig naar je klanten toe en haal je daardoor niet altijd een optimaal resultaat? Kom dan zeker naar deze opleiding. Niet alleen het plezier in je werk zal toenemen maar ook de resultaten zullen spectaculair stijgen.
Voor wie: voor debiteurenbeheerders, collection agents en medewerkers van een klanten dienst die regelmatig geconfronteerd worden met agressieve klanten. Voor iedereen die wil groeien in assertiviteit in het debiteurenbeheer
Doelstelling: juist en correct communiceren met klanten, ook als die zich agressief gedragen
Programma:
- Wat is assertiviteit/subassertiviteit en agressie?
- Test om eigen assertiviteit vast te stellen
- Tips om de assertiviteit verhogen
- Transactionele analyse
- Oefeningen en casestudies