Opleidingen

Boost je sales met Soci­al media

03.10 - 03.10 |
Pexels dominika roseclay 905163
Boost je sales met Social media

Wist je dat slechts 2% van de aankopen worden gedaan bij het eerste contactmoment? Onderzoek wijst uit dat een klant gemiddeld tussen de 5 en 8 contactmomenten nodig heeft voordat er tot een aankoop wordt overgegaan. Daarbij komt ook nog eens de invloed van digitalisering die onze manier van aankopen en verkopen enorm veranderd heeft. 75% van de aankopers verzamelt tegenwoordig zijn informatie al via sociale media.

Om succes met je sales te boeken is het daarom belangrijk om op meerdere kanalen in te zetten waaronder social media. Voor de B2B sector is Linkedin daarin een heel belangrijk platform . In deze opleiding leer je hoe je via Linkedin je verkoop kan boosten. Verhoog je zichtbaarheid en boek meer succes door online te netwerken.

Inhoudstafel:

Hoofdstuk 1 - Hoe bouw ik een sterk Linkedin profiel

Je Linkedin profiel is de eerste indruk die je nalaat aan suspects als ze jou opzoeken via social media. Daarom is het belangrijk dat je Linkedin profiel een helder en krachtig verhaal vertelt dat de essentie van wat je doet omvat. In dit hoofdstuk leer je hoe je jouw personal brand naar voren brengt op social media. Je persoonlijk en bedrijfsprofiel komen aan bod.

Hoofdstuk 2 - Een introductie tot content marketing

Wanneer je een krachtig Linkedin profiel hebt opgezet kan je starten met het delen van content. Maar wat is nu goede content en met welke content boek je succes?

Volgende topics komen onder andere aan bod:

• De 4 categorieën van content

• De 80/20 regel van content

• Welke vormen kan ik aan mijn content geven?

• Wanneer moet ik op Linkedin posten om succesvol te zijn?

• Wat met het algoritme op Linkedin

Hoofdstuk 3 - Wat is social selling?

Om succesvol te zijn op social media gaat het niet alleen om de content die je deelt maar ook om de interactie die je aangaat met je doelgroep. We zien hoe je dit op een goede manier kan inzetten om online een sterk netwerk uit te bouwen.

Hoofdstuk 4 - Hoe kan ik mijn doelgroep vinden op social media

Ook via social media is het belangrijk om de juiste mensen te bereiken. We gaan aan de slag met hoe je de juiste contactpersonen kan vinden en op welke manier je ze het beste kan benaderen. Hierbij hoort ook een introductie tot sales navigator.

DSC 2811
Kelly Bosschaerts
Sales
Linked In
Praktische informatie
Startdatum
03 oktober 2022
Einddatum
03 oktober 2022
Startuur
13:30
Einduur
17:00
Prijs
€ 250 (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur.

Over onze andere opleidingen:

Ik volgde de Analyse Master Class en dit heeft me een zicht gegeven op de verschillende analyses en het feit dat men een analyse ook op helikopter view moet houden.

Fréderic M.

Litigation Manager

De Start To Collect vind ik echt een aanrader. Het geeft je de basisinfo van Credit Management. Het is altijd heel belangrijk om de basis eerst en vooral goed onder de knie te hebben. Je hebt een bredere zicht gekregen en weet je wat je doet waarmee je bezig bent wat je in de toekomst verwacht en het belang ervan.

Axelle F.

Collection Teamlead