Opleidingen

Mas­ter­Class Collection

12.09 - 12.09 | Machelen
Pexels photo 1647919
MasterClass

Collection

Hoe zet ik mijn klant centraal en krijg ik mijn facturen toch betaald? Onbetaalde facturen blijven een permanente zorg in het bedrijfsleven, zeker in crisistijd. De redenen waarom een klant laat betaalt, zijn zeer divers: financiële problemen, moedwil, klachten, eigen betaaltermijn, problemen met portaal … Correct reageren op al deze ‘argumenten’ is niet altijd evident en vraagt doorgedreven onderhandelingsvaardigheden. We willen immers op tijd (sneller) betaald worden.

Voor wie: Je bent actief als debiteurenbeheerder, collection agent of als medewerker op de klantendienst. Je hebt al wat ervaring en wil die ervaring op een positieve manier inzetten.

Doelstelling: een evenwicht vinden tussen financiële en commerciële belangen, klanten correct(er) laten betalen. Goesting krijgen om veel en effectief te innen

Programma:

Module 1 : Order to cash processen
Wat is er nieuw mbt order to cash processen?

  • Wat kan uw proces verbeteren?
  • Welke KPI’s zullen we implementeren?
  • Welke nieuwe wetten zijn essentieel?
  • Hoe voeren we een degelijke segmentatie door?

Module 2: Onderhandelen

  • Hoe ondersteunt je onderhandeling je commerciële relatie?
  • Welke skills heb je nodig?
  • De 5 stappen methode: onderhandelen voor gevorderden

Module 3: telefonisch invorderen voor medewerkers met ervaring

  • Hoe zorgt je ervaring voor meerwaarde en niet voor belemmering?
  • Actief en onbevooroordeeld luisteren: hoe doe je dat?
  • Wat leveren OMA en ANNA je op?
  • Ga je mee naar RIO om aan je relatie de correcte en relevante informatie te geven zodat er een oplossing gevonden wordt? ?

Module 4: schriftelijk invorderen in 2022

  • Marketingprincipes toepassen
  • De meerwaarde van nudging
  • Hoe nudging toepassen?
  • Call to action
Inschrijven
IMG 3592
Marleen
Credit Management
Profiel
Praktische informatie
Startdatum
12 september 2022
Einddatum
12 september 2022
Startuur
09:00
Einduur
16:30
Prijs
Prijs: € 495 (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur.
Testimonials

Vorige Edities

Met de opleiding van Triple A heb ik nieuwe gesprekstechnieken geleerd en nieuwe nuttige tips waar je rekening moet houden bij debiteuren

Sven V.

Collection Medewerker

Ik volgde de Analyse Master Class en dit heeft me een zicht gegeven op de verschillende analyses en het feit dat men een analyse ook op helikopter view moet houden.

Fréderic M.

Litigation Manager