Customer Excellence 2

Een optimale klantbeleving, wie wil dit nu niet?
Customer excellence betekent de klant centraal zetten bij alle interacties via alle kanalen. Een excellente klantbeleving zorgt voor loyale klanten die meer, vaker en diverser kopen. Ze blijven langer klant en zullen ook als ambassadeurs optreden. Het vergroot de trots van de medewerkers en het plezier in het werk.
Dag 2
Customer excellence is meer dan een mooie marketing term, het is het centraal stellen van de klant en zou tot het DNA van elke medewerker moeten behoren. Bij elk contactmoment, face to face, telefonisch of geschreven, bij elke reden prospectie, klachten, ondersteuning, hoort het prominent aanwezig te zijn. De klant is immers diegene die ons loon betaalt.
Klanten zijn niet altijd vriendelijk, de druk is vaak hoog, het belang van een professioneel contact wordt wel eens onderschat. Meer dan ooit is customer excellence een aandachtspunt
Het creëren van een positieve klantbeleving, zelfs bij minder aangename contacten is de doelstelling.
Werken aan klantbeleving vergroot ook de werknemersbetrokkenheid. Het zorgt voor fierheid op de organisatie
Deze opleiding leidt naar tevreden medewerkers én klanten
Programma
Module 3
Customer excellence geschreven
- stijl, taal, vorm inhoud
Module 4
Customer excellence face to face
- lichaamstaal
Doelstelling
Na deze opleiding ben je in staat om je klant correct te woord te staan, geschreven en gesproken. Je vermijdt hierdoor escalaties en zorgt voor een grotere tevredenheid bij je (interne/externe) klant. Je wordt een ambassadeur voor je onderneming die zorgt voor tevreden klanten
Doelgroep
Operationele medewerkers en verantwoordelijken die veel contact hebben met interne en externe klanten.
Je bent actief als medewerker op de klantendienst.Je werkt aan klachtenbehandeling. Je bent het eerste lijn contact.