MasterClass Collection

Collection
Hoe zet ik mijn klant centraal en krijg ik mijn facturen toch betaald?
Onbetaalde facturen blijven een permanente zorg in het bedrijfsleven, zeker in crisistijd. De redenen waarom een klant laat betaalt, zijn zeer divers: financiële problemen, moedwil, klachten, eigen betaaltermijn, problemen met het portaal,…
Correct reageren op zulke "argumenten" is niet altijd evident en vraagt doorgedreven onderhandelingsvaardigheden. We willen immers op tijd, dat wil zeggen: sneller, betaald worden. Tegelijkertijd willen we echter een goede relatie met de klant behouden. Een onoplosbaar dilemma? Helemaal niet!
Doelstelling: Deze opleiding helpt je een evenwicht te vinden tussen financiële en commerciële belangen. Met behulp van tal van tools en gesprekstechnieken voor gevorderden leer je je klanten eindelijk correct te laten betalen. Je krijgt vooral goesting om veel en effectief te innen!
Voor wie? Je bent actief als debiteurenbeheerder, collection agent of als medewerker op de klantendienst. Je hebt al wat ervaring en wil deze naar het volgende level tillen.
Programma
Module 1: Order to cash processen
Wat is er nieuw m.b.t. order to cash processen?
- Wat kan uw proces verbeteren?
- Welke KPI’s zullen we implementeren?
- Welke nieuwe wetten zijn essentieel?
- Hoe voeren we een degelijke segmentatie door?
Module 2: Onderhandelen
- Hoe ondersteunt je onderhandeling je commerciële relatie?
- Welke skills heb je nodig?
- De 5 stappen methode: onderhandelen voor gevorderden
Module 3: telefonisch invorderen voor medewerkers met ervaring
- Hoe zorgt je ervaring voor meerwaarde en niet voor belemmering?
- Actief en onbevooroordeeld luisteren: hoe doe je dat?
- Wat leveren OMA en ANNA je op?
- Ga je mee naar RIO om aan je relatie de correcte en relevante informatie te geven zodat er een oplossing gevonden wordt?
Module 4: schriftelijk invorderen in 2022
- Marketingprincipes toepassen
- De meerwaarde van nudging
- Hoe nudging toepassen?
- Call to action